• Türkiye'nin ilk ve tek diş portalı.
  • Diş ve diş sağlığı adına her şey.

Ortodontist

Bir ortodontist diş hekimliği alanında ortodontik uzmanıdır. Ortodontist hastaların dişleriyle ile alakalı genel sağlık bilgili toplayarak dişlerin tedavisini gerçekleştiren kişidir. Ortodontist çürük, iltihaplanma, ağız hijyeni, çene eklem sorunları,dişlerin konumu ve mecvut boşluğu gibi bir konu hakkında tedavi gerçekleştirmektedir.

Ortodonti tedavisi günümüzde tedavi olarak çok önemli bir yere sahiptir.Ortodontinin amacı dental malppozisyonları teşhis etmek, önlemek ve düzeltmektir.Çocuklarda ve ergenlerde ortodontik tedaviler, iskelet büyümesini etkileyerek veya yönlendirerek dişlerin konumunu ve çeneler arasındaki ilişkileri düzeltmeyi amaçlamaktadır.

Tüm bu sorunlarının tedavisini ortodontist yapmaktadır. Buna ek olarak ortodontist, kemik büyümesi, dişleri ve ağzın fonksiyonları hakkında derinlemesine bilgisi olan, sorunları tespit eden ve her yaşta farklı teknikler kullanarak bunları çözen bir uzmandır.

Ortodonti alanında tedavi sistemi gerçekleştiren ortodontistlerin tabi ki alanında çok iyi ama çok olması gerekmektedir. Alanında uzman olmayan doktorlar tarafından yapılan tedavilerde diş yapınızın tedavi olması umuduyla gerçekleştirmiş olduğunuz tedavi sizlere kötü olarak dönebilir. Bu yüzden alanında uzman olan ortodontistler tarafından yapılan tedavi ile diş yapınızı çok daha iyi bir şekilde düzeltebilir ve tedavi sistemini gerçekleştirebilirsiniz.

Ortodontistler alanında 4 yıllık üniversite eğitimini tamamlandıktan sonra diş alanında çalışmaya başlamaktadırlar. Bu neden ortodontik tedaviler alanında uzman ortodontistler tarafından gerçekleştirilmesi gerekmektedir.

Hangi Yaşlarda Ortodontik Tedavi Uygulanmalıdır?

Her çocuk minimum 6 yaşına geldiğin de ortodontik tedavi görebilir. Yetişkinler için ise yaş sınırı yoktur. Heryaşta yetişkinler ortodonti tedavisi uygulanır.