Ortodontik Tedaviler Almanın En Yararları

Dişlerini düzeltmek için ortodontik tedavi gören birçok hasta, ortodontik bakımlarının kendilerine de fayda sağlayan başka, önemli yönleri olduğunu fark etmeyebilir.

Diş telleri veya Invisalign tedavisi şeklinde ortodontik bakım almanın en yaygın nedeni dişleri düzeltmektir. Ortodontik tedavi almanın diğer nedenleri, aşırı ısırmayı düzeltmek, hastanın yiyecekleri çiğneme yeteneğini geliştirmek ve dişleri ve yanlış hizalanmış üst ve alt çeneleri mükemmel bir gülümseme oluşturmak için doğru hizaya getirmektir.

Kendine güven, bir kişinin fiziksel görünümü ile başlar. Çoğu zaman, başka bir kişinin fark ettiği ilk şey gülüşünüzdür.

Aşağıdakiler, sağlığınızı iyileştirebilecek düz dişlerin avantajlarından bazılarıdır:

Ortodontik Tedavinin Bazı Fiziksel Faydaları:

Geliştirilmiş Ağız Sağlığı

Düz dişleriniz olduğunda hem dişleriniz hem de diş eti sağlığınız önemli ölçüde iyileşir. Çarpık dişlere yerleştirilen yiyecek parçaları, mikropların çoğalmasına neden olabilir, bu da genellikle dişlerin plakla kaplanmasına ve boşlukların oluşmasına ve mevcut boşlukların boyutunu artırmasına neden olur.

Kalabalık ve yanlış hizalanmış dişlere sahip olmanın daha da ciddi bir tehlikesi, ağır vakalarda diş kaybına yol açabilecek dişeti hastalığı ve kemik kaybı olasılığıdır.

Periodontal hastalık birkaç ciddi sağlık komplikasyonuna yol açabilir. Diş etleriniz aşırı hassassa, geri çekilir, ağzınız ağrıyor veya ağız kokunuz varsa, yiyecekleri çiğnemek zordur, bunların hepsi dişeti hastalığının belirtileridir. Araştırmalar, oral bakterilerin kan dolaşımına bile gidebileceğini ve kalp hastalığına ve erken doğumlara katkıda bulunabileceğini gösteriyor.