Ortodontik Tedavi Ne Zaman Gereklidir?

Yetişkinlerde ortodontik tedavinin bazı belirtileri vardır ve belirtiler hastalarda eğer gözükürse ortodontik tedaviye ihtiyaç olduğu gözlemlenmektedir.

Alt dişler ön dişlerin gerisinde kalmaktadır. Böyle bir ısırığın yaygın bir nedeni çok küçük bir alt çenedir.

Ön dişler kuvvetli çıkıntı yapabilir.

Alt ön dişlerin kenarları üst ön dişlerin kenarlarına temas eder veya alt ön dişler üste biner. Dişler sıkıldığında bile azı dişleri temas eder ve ön dişler arasında bir boşluk kalır.

Üst azı dişleri alttan daha güçlü bir şekilde içeri doğru yönlendirilir.

Üst azı dişleri dışa veya alt azı dişleri içe doğru yönlendirilir, böylece bir ısırık sırasında birbirleriyle temas etmezler.

Diş kaybından veya dişlerin dişleri doldurmaması nedeniyle dişler arasındaki çatlaklar. Sıkıştırmakta  dişler, diş satırda uymaz.

Ortodontik tedavi, güzel ve doğru bir gülümseme için en önemli adımlardan biridir.

Ortodontistlerin en sık görülen çocukları çocuk ve ergenlerdir, ancak ortodontiste tedavi almak isteyen yetişkin hastaların sayısı da artmaktadır. Ortodontik tedavi, implantasyon veya protezlerden önce yardımcı bir prosedür olarak kapsamlı bir tedavinin parçası haline gelir.

Ortodontik tedavi sırasında, her 4-6 ayda bir ağız hijyeni uzmanını ziyaret etmenizi öneririz. Ziyaret sırasında sadece profesyonel ağız hijyeni değil, aynı zamanda hasta ağız boşluğu ve dişlerin uygun bakımı konusunda eğitilir.

Çocuklarda ki belirtileri nelerdir?

Çocuklardaki Belirtiler

• Süt dişlerinin yanlış pozisyonu;
  • Kalıcı dişlerin normalden daha geç görünümü;
  • Çürük komplikasyonlarının bir sonucu olarak yaprak döken dişlerin çok erken çıkarılması;
  • Dişler arasında büyük boşlukların varlığı, çarpık, kalabalık, asimetrik bir düzenleme, diş aşınması;
  • Konuşma terapisi problemlerinin ortaya çıkması (örn. lisping);
  • Sık alerjik rinit oluşumu, ağızdan nefes alma (üst çenenin büyümesi yavaşlar);
  • Kötü alışkanlıkların varlığı (bir parmağı emmek, tırnak ısırmak, kalem, diğer nesneler);
  • Çene çok ileri veya geri olduğunda.