Ortodontistin Görevi Nedir?

Ortodonti uygulaması, pozisyon dışında olan, düzgün kapanmayan veya istediğiniz şekilde görünmeyen dişlerin ve çenelerin düzeltilmesiyle ilgili tedavi sistemidir.

Bir ortodontist olmak için, bir adayın bir diş hekimliği okulundan mezun olması ve daha sonra ısırık problemlerinin tanı, önleme, müdahale ve düzeltilmesinin yanı sıra diş alanında ve iskelet alanlarında eğitimi tamamlaması gerekir.

Ortodontistler ısırık problemlerini veya maloklüzyonları tedavi etmede uzmandır (“mal”  kötü, “oklüzyon” ısırık). Bunlar çarpık (yanlış hizalanmış) veya kalabalık (çenede yetersiz alan nedeniyle birbirine çok yakın) dişleri içerebilir.

Ortodontistler  kendi alanlarında uygulamalı diş hekimleri olarak bilinirler ve genellikle tedaviniz sırasında her ziyaretinizde teller, lastikler, aletler veya diğer eşyalar üzerinde ayarlamalar yaparlar - ki bu genellikle yaklaşık 18 ila 30 ay sürer. Neyse ki, ortodontik cihazlar hemen hemen tüm hastalar tarafından iyi tolere edilir ve nadiren geçici küçük rahatsızlıktan şikayetler oluşmaktadır.

Ortodontistler ağız sağlığı hakkında hizmet sunmaktadırlar

• Diş çürüğü
  • Kök kanalları
  • Dişeti hastalığı
  • Kron
  • Köprüler
  • Kaplamalar
  • Diş beyazlatma

Ortodontistler dişlerin hizasında uzmanlaşmış ve aşağıdakilerle ilgili hizmetler sağlayan diş hekimleridir:

• Yanlış hizalanmış dişler
  • Kalabalık dişler

Ortodontistler çarpık dişlerin düzelmesinde yardımcı olurlar, ancak diğer sorunlara da yardımcı olurlar. Bunlar aşırı ısırma ve az ısırma, çapraz ısırma, dişler arasındaki boşluklar, dişlerin aşırı kalabalıklaşması ve  (TMD) tedavisini içerir. Çene ile ilgili ek sorunların da bir ortodontist tarafından tedavi edilmesi gerekir.

Sağlıklı Ağız Bakımını Korumak Önemli

Tabii ki, dişlerinize dikkat ederek, daha temiz ve daha parlak bir gülümsemeyle daha iyi görüneceksiniz. Ancak daha da önemlisi, diş çürümesi, hastalık diş eti hastalığı ve diğer ağız hastalıklarından kaçınarak doğal dişlerinizin çoğunu daha uzun ömürlü tutabilirsiniz.

Sadece bir kötü diş ağzınızda domino etkisi başlatabilir. Tedavi edilmediği takdirde enfeksiyon, çene kemiği kaybı ve diğer dişlerinizin hareket etmesine neden olabilir. Böylece domino etkisi başlar. Bu var akıllı ve daha ucuz, daha sonra tedavi birkaç diş birden artık tek bir diş tedavisi için. Bunları önlemek adına diş hekiminizden randevu alın!