Ortodontik Tedavilerin Belirtileri Var Mı?

Ortodontik tedavi ağrılı mıdır?

Cihazın uygulanmasından veya etkinleştirilmesinden sonraki günlerde bazı rahatsızlıklar hissedilebilir. Bunlar, cihazın çıkıntı yapan kısımlarına ve dişlerin hassasiyetine sürtünen diş zarının küçük tahrişleridir. Bazen kendiliğinden diş ağrısı veya çiğneme sırasında meydana gelir. Birkaç gün içinde, rahatsızlık ortadan kalkana kadar azalır: cihazın uyguladığı basınç nedeniyle aktif hale gelen diş ağrıları, kısa sürede geçer ve diş yapınız bu duruma alışır.

Dişler arasındaki kötü uyumun baş ağrısına neden olabileceği doğru mu?

Evet, doğru. Dişlerin çiftleşmesi, çiğneme kaslarının ve diş eklemlerin fonksiyonel aktivitesine sıkı sıkıya bağlıdır. Dişler iyi oturmadığında, çenenin genel yapısında bir değişime uğrayabilir, bu da tedavi bölgesinde ağrı oluşturabileceği bir kas ve eklem noktalarına yansıyabilir.

Tüm ortodontik cihazlar aynı mıdır?

Hayır, hepsi aynı değil. Her şeyden önce sabit ve mobil olarak ayırt edilirler. Çıkarılabilir cihazlar arasında Invisalign estetik cihaza ek olarak çeşitli tiplerde mekanik ve fonksiyonel plakalar bulunmaktadır. Sonra tedavi sırasında gülümsemenin estetiğini koruyan ortodontik cihazlar var. Bunlar arasında seramik ekler veya dişlerin lingual yüzeyine yapıştırılmış ekler veya yine şeffaf maskelerden oluşan en son cihaz olarak sınıflandırılır. Anlaşılması gereken, ortodontist için cihazın biraz cerrah için neşter gibi olduğu: kısmen ideal referans modelleri ile önceden tanımlanmış bir uç elde etmek için bir alet ve diğer tarafta, hastanın gerçek ihtiyaçları ve kişisel ihtiyaçları temelinde kararlaştırılmalıdır. Sadece tedavi edilecek maloklüzyon ile ilgili tüm verileri analiz ettikten sonra ve sadece hastanın beklentileri ile birleştirdikten sonra ortodontik cihaz seçilebilir. Ortodontik tedavinin gerçek olasılıkları o kadar geniş ve çeşitlidir ki, kendisini yetişkinlerin ve çocukların tedavisinde uygulayan iyi bir ortodontistin enstrümantal arka planında, daha önce bahsettiğim cihaz sınıflarının hiçbiri olmamalıdır.