Ortodonti Tedavisi Nedir Ortodonti Tedavisi Ne İşe Yarar?

Çarpık dişler çiğnemeyi zorlaştırabilir, diş eti hastalığını destekleyebilir veya telaffuzda hatalara neden olabilir. Bazı alimler ayrıca çarpık dişlerin bir tür sosyal engel için de temsil edebileceğini fark etmişlerdir, çünkü belki de kendilerini serbestçe ifade etmenin zor olduğunu, dişlerinin harap bir gülümsemesi olduğuna ikna olmuşlardır.

Dişlerimiz hizalı değilse ne yapmalı? Bize kim yardımcı olabilir? Hangi yaşta? Muhtemel müdahaleler nelerdir? Acı verici mi? Her zaman gerekli mi?

Ortodonti Tedavisi Bir Diş Hekimliği Dalıdır

Bu problemlerle ilgilenen diş hekimliği dalına ortodonti denir. Diş cihazındaki düzensizliklerin düzeltilmesi ile ilgilenmektedir.

Ortodonti ana işlevleri nelerdir? Düzeltici ekipmanların inşa edilmesinin yanı sıra sorunların teşhis ve önlenmesidir.

Bugün dünyanın hemen her yerinde, çarpık dişlerle ilgili hastalıkları tedavi eden ortodontistler denilen uzman diş hekimleri vardır. Çevreleyen kas ve dokuların yanı sıra, dişlerin ve çenelerin büyümesi ve gelişmesi hakkında iyi bir bilgiye sahip olmaları gerekir.

Ortodonti Tedavisinin Detayları Nelerdir?

Ortodonti  "dento-yüz yapılarının büyüme ve olgunluk aşamasında düzeltilmesi ve kontrolüne yönelik diş hekimliği sektörü" olarak tanımlanabilir . "Kuvvetlerin uygulanması ile diş ve diş iskeleti ilişkilerinin düzeltilmesi ve / veya kraniyofasiyal kompleksi içindeki fonksiyonel kuvvetlerin uyarılması ve yönlendirilmesini içerir.

Bu nedenle ortodonti ile dişe veya onu saran yapılara kuvvet uygulanır. Bu, her hastanın özel problemini düzeltmek, ölçüm yapmak için yapılan, dişleri ve hatta kemik tabanını doğru konuma doğru iten ekipman sayesinde gerçekleşir.

Diş etrafındaki kemikte osteoblast adı verilen hücreler ve osteoklast adı verilen diğerleri vardır. Cihaz tarafından oluşturulan kuvvetler altında osteoklastlar çalışmaya başlar, böylece basınç olan tarafta kemik emilir. Çekiş tarafında, vakum osteoblastlar tarafından oluşturulan yeni kemikle doldurulacaktır. Bu sayede yavaşça dişler hareket eder.

Aylarca ağzınızda tellerden ve reçineden yapılmış yabancı bir cisim, hatta belki de lastik bantlar taşımak rahatsız edici değil midir? Uygulandığında veya ayarlandığında, ilk zamanlar rahatsızlık hissi verebilir, ancak bu duruma zamanla alışırsınız.