A'DAN Z'YE ORTODONTİK TEDAVİ SÜRECİ

Tüm vakalar için geçerli olan tek bir ortodontik tedavi tarifi yoktur,
çünkü her ağız benzersizdir. Ancak, bazı adımlar önemlidir. Bunlar aşağıda açıklanmaktadır.

İLK İSTİŞARE

Uyumlu bir gülümseme ve en uygun bir tıkanıklık bulmanıza izin verecek bir yaklaşıma başlamadan önce, davanıza en uygun tedavi planını belirlemek için bir ortodontisti ziyaret etmelisiniz. Bunu yapmak için fotoğraf ve röntgen çekmeyi, tıbbi bir anketi tamamlamayı ve ortodontik uzmandan klinik muayeneden geçmeyi bekleyebilirsiniz. Bu plan ağız sağlığı uzmanınızın
size sunduğu tedavi adımlarını içerir. Durumunuzla ilgili tüm yararlı bilgileri edindikten sonra tedavinize devam edip etmeyeceğinize karar vereceksiniz.

HAZIRLIK AŞAMASI

Durumunuzun karmaşıklığı, iğnelerinizi takmadan önce gerçekleştirilmesi gereken adımları belirler. Ortodontik tedaviniz için hazırlık aşaması mutlaka dişlerinizin pozisyonunda alçı kalıplar yapmanıza izin veren bir macunla veya kullanarak dijital izlenimler oluşturmanıza izin veren bir cihazla diş izlenimleri almayı içerir görüntüler. İkinci teknik, hamurdan daha az invaziv olduğu için hasta için daha pratik ve rahattır. Ortodontist daha sonra izlenimleri analiz eder ve yapılacak
diş hareketlerini belirler. Bazen bu tedavi aşaması bir harici laboratuvar, kullanılan teknolojiye bağlı olarak. En karmaşık vakalar ayrıca ortodontik aletlerin yerleştirilmesinden önce diş çekimi veya damak genişlemesi içerebilir. Daha genç hastalarda, bu hazırlık aşaması , büyüme
bitmediğinde problemleri kesmek ve diş ve / veya iskelet maloklüzyonunun bir kısmını düzeltmek için yapılabilir . Bu durumda, sonraki ortodontik tedavi genellikle daha az karmaşıktır.

ORTODONTİK TAKİP

Bu takip aşaması, genellikle dört ila sekiz haftada bir, ortodontist kliniğini sık sık ziyaret etmeniz gereken ortodontik tedavinin en uzundur. Daha sonra tedavinin iyi ilerlemesini sağlar, gerekirse evrim ve durumunuza göre ortodontik telinizi değiştirir, lastik bantlarınızdaki değişiklikleri gösterir ve gelişmelerden sizi haberdar eder. Bu dönemde dişlerinizin pozisyonunda değişiklikler göreceksiniz ve yeni gülüşünüz şekillenecek. Optimal oklüzyon elde etmek için çene cerrahisi gerekliyse,
genellikle aktif ortodontik tedavinin sonuna doğru yapılır. Bu cerrahi müdahale, teklif edilirse
, dişlerin son konumuna neredeyse ulaşıldığında çenelerinizin kemiklerini yeniden konumlandırmayı amaçlamaktadır.