Peridontal Hastalığın Tanısı

Peridontal hastalıkta başarılı bir tanı yapılabilmesi için hastalığın uygun tanısının belirlenmesi gerekir. Peridontal hastalıkların etyolojisinde yerel ve genel pek çok etkenlerin rolü olduğuna göre herhangi tanıya varmadan önce muhakkak hastanın ağız boşluğu ile ilgili bulgular kadar genel durumu ile ilgi de değerlendirmeler de yapılmalıdır. İyi bir tanıya varabilmek için aşağıdaki sorulara yanıt bulmak gerekir:

1.Dişeti iltihabından ve peridontal ceplerin oluşumunda hangi yerel etkenler sorumludur?

2.Peridontal hastalıkların oluşumunda sistemetik etkenlerin rolü var mıdır?

3.Peridontal hastalığın şiddetlenmesinde hangi etkenler yardımcı faktörler olarak rol alır?

Hastanın Dış Görünüşü: Hastanın diş doktorunun muayehanesine ilk gelişinde dış görünüşünün incelenmesi bize bazı ipuçları verir.

Yüz: Myasteni gravis, miks ödem, akromegali, paget hastalığı, Parkinson gibi bazı hastalıklar yüzde belirli değişiklikler yapabilirler.

Vücut: Vücuttaki aşırı irilik ve zayıflık hormonal ve beslenme ile ilgili düzensizlikleri ve hamilelik, tüberküloz gibi hastalıkları bize anlatabilir.

Solunum: Dispne, kalp rahatsızlığı veya akciğer hastalığını gösterebilir. Hırıltılı nefes astım bronşialde olur.

Ateş: Ateşin yüksek olması bir enfeksiyon belirtisi olabilir.

Deri: Deride kabartılar ve döküntüler çeşitli dermatozların belirgin özelliğidir. Pigmentasyon Addison hastalığında ve Pellegrada; uçuk renk ise anemide veya aortik yetmezlikte; sarı renk sarılıkta, zehirlenmelerde ortaya çıkar.

Kulak: Akut veya kronik enfeksiyonlarda kulakta akıntı olabilir.

Göz: Gözlerde iltihap, expoftalmus veya pupillaya ait değişiklikler dikkati çekebilir.