DİŞETİ HASTALIĞI

Dişeti Hastalığı Nedir?

Diş eti hastalıkları, dişi değil dişi çevreleyen ve destekleyen dokuları etkileyen bir enfeksiyon hastalığıdır. Dişeti hastalığı için kullanılan diğer terimler ‘Gingivitis’ veya ‘periodontal hastalık’ tır.

Gingivitis Nedir?

Periodontal hastalıkların en hafif seyreden şeklidir. Dişeti kırmızı ve iltihaplı hale gelir. Fırçalama sırasında veya kendiliğinden kanama ve ağız kokusu ile farkına varılır.

Periodontal Hastalık Nedir?

Dişeti hastalığının bu aşamasında, dişlerinizi tutan destek kemik ve lifler geri döndürülemez biçimde hasar görmüştür ve bu durum hastalığın ileri safhasıdır.

Dişeti Hastalığı Şikayetinizin Olma İhtimali Nedir?

İnsanların büyük çoğunluğu bir şekilde dişeti hastalığından şikayetçi olmaktadır. Diş kayıplarının ana nedenini dişeti hastalıkları oluşturmaktadır.

Dişeti Hastalığının Sonucu Ne Olabilir?

Bazı kişiler dişetlerinin kanadığını şiştiğini gözlemlemiştir. Dişlerde abseler oluşabilir ve daha kötü vakalarda dişetlerinde iltihaplar çıkarak kötü kokulara neden olabilir. Tedavi edilmezse kemik kaybedilebilir ve dişler sallanır.

Periodontal hastalıklar yavaş ilerler dişlerin sallanmasına neden olacak kemik kayıplarının oluşması uzun yıllar sürebilir. Hastalık erken tedavi edilmezse ilerlediği noktada tedavi daha zor hale gelir.

Dişeti Hastalığım Var Mı?

Dişeti hastalığı olma riskini ortadan kaldırmak için düzenli olarak diş hekimine gitmeniz gerekmektedir.

Ağız bakımınızı düzenli ve doğru şekilde yapmanız gerekir.

Bununla İlgili Ne Yapmalıyım?

Öncelikli olarak dişetlerinizin sağlığı için düzenli olarak diş hekimi kontrollerine gitmeniz gerekir.

Çoğu vakalara bakıldığında dişeti hastalığı basit bir şekilde tedavi edilir. Diş hekiminiz tarafından yapılan temizleme sonrası dişlerinizin sağlığı size ve bakımınıza bağlıdır. Dişlerinizi fırçalamak, diş ipi kullanmak bu noktada önemlidir. Fakat dişeti hastalığının tek sebebi ağız bakımı eksikliğinden kaynaklanmamaktadır. Dişlerin çarpaşık olması, ağzınızda bulunan çürük dişler, kötü yapılmış dolgular vs. hastalığın sebebi olabilir. Düzenli olarak kontrole gitmeniz bu yüzden çok önemlidir.

Herhangi Bir Şey Dişeti Hatalığını Daha Kötü Duruma Getirir Mi?

Evet getirir. Kötü dolguların yanı sıra uyumu bozuk protezler dişeti hastalığının başlamasının yanında hızlı ilerlemesine neden olabilir. Hamilelik sürecinde ya da diabet gibi bazı hastalıklarda dişeti hastalığına daha yatkın hale gelebilirsiniz.

Dişeti Hastalığı Acı Verir Mi?

Hastalık acı vermeden de uzun yıllar boyunca ilerleyebilir. Acının nedeni büyük ihtimalle dişetinde ülserin oluşmasıyla görülen akut gingivitis ya da diğer akut dişeti hastalıklarıdır.

Dişetlerinin Kanaması

Dişlerinizin kanaması dişeti hastalığınız olduğu anlamına gelir. Yemek yerken veya dişlerinizi fırçalarken dişetlerinizin kanaması normal bir durum değildir. Bunlar hastalığınızdan haberdar olacağınız bir işarettir.

Diş eti hastaligim var ne yapmalıyım?

Eğer böyle bir problem yaşıyorsanız diş hekiminizle görüşmeli ve muayene olmalısınız.

Dişeti hastalığı önlenebilir ve erken safhalarda tamamen tedavi edilebilir.

Eğer ağız bakımınıza gereken önemi gösterirseniz ve diş hekiminizin tavsiyelerine uyarsanız, hastalık sebebiyle dişlerinizi kaybetme ihtimalini minimum düzeye indirebilirsiniz.