Diş İmplantı

İmplant, ağızda eksik dişlerin tedavisinde kullanılan ve çene kemiğinin içine yerleştirilen titanyumdan yapılmış yapay diş kökleridir. Yapay diş köklerinin üzerine protezler yerleştirilir. Bu tedavi, komşu dişlere zarar vermez.

Diş İmplantı Hangi Durumlarda Uygulanır?

Tek ya da çoklu diş eksikliklerinde alternatif tedavi yöntemi olarak uygulanır. Ancak travma, enfeksiyon, tümör olduğu durumlarda zorunlu olarak uygulanması gerekir.

İmplant Tedavisi Herkese Uygulanabilir Mi?

İmplant uygulaması herkese uygulanabilen başarılı bir tedavi şeklidir. Tedavi sürecinin planlı ve özenli yapılması gerekir.

İmplant Tedavi Süresi Ne Kadardır?

Tedavi süreci hastanın durumuna bağlı olarak değişebilir. Ortalama olarak bakıldığında yapay diş kökünün kemikleşmesiyle birlikte alt çene 6 hafta, üst çene 12 hafta kadar sürmektedir. Yerleştirilen implantın üzerine konulan protez tedavisi ise 1 hafta 1 ay arası bir sürede tamamlanmaktadır.

İmplantlar Uzun Ömürlü Müdür?

Yeterli kemik desteği olan bölgede yapılan doğru planlanmış implantlar ömür boyu kullanılabilir. Üzerine yerleştirilen protezler zaman içinde eskiyebilir bu protezleri yenilemek gerekebilir.

İmplant Bakımı Nasıl Yapılmalıdır?

Tek diş eksikliğinden dolayı yapılan implantların bakımı, diş fırçasıyla ve diş ipiyle sağlanabilir. Bölgesel eksiklikte ise ağız duşu, ara yüz fırçalarıyla sağlanabilir.

Düzenli olarak diş hekimi kontrolüne gitmek önemlidir.

Ağrılı Bir Tedavi Midir?

Tüm cerrahi işlemler lokal anestezi ile yapılacağından işlem sırasında ağrı duymazsınız. Hekiminiz tarafından verilen ağrı kesiciler, ağrınızı ortadan kaldıracaktır.

İmplant Tedavisinin Avantajları Nelerdir?

Tedavinin sunduğu en büyük avantaj komşu dişlere zarar vermeden tamamlanmasıdır.  Diş kayıplarının olduğu bölgelerde fonksiyona katılamayan kemik dokusu diğer bölgelere göre daha hızlı erir. Dental implantlar yerleştirildikleri bölgede kemiği aktive ederek kemik erimesini azaltır ayrıca yavaşlatır.

peki riskleri varmdır???!

Her tedavi de olduğu gibi implant tedavisinde de risk vardır. Tedavi sürecinin iyi planlanmış olması önemlidir.

Gelişen teknolojiyle birlikte planlanma 3 boyutlu görüntüleme sistemleriyle yapılmaktadır. Tümör, kist gibi zor tedaviler bile görüntüleme sayesinde özenli planlama yapılmasını sağlamaktadır.