Diş Eti Problemleri

Ne Demektir?

Diş eti hastalıkları daima basit diş eti iltihabı (gingivitis) ile başlar. Diş etlerinde kanama en belirgin bulgusudur. Diş eti problemleri, diş ve diş etleri yüzeyini kaplayan bakteri plağı nedeniyle oluşur. Diş etinde oluşan şişlik ve kızarıklık diş etinin bakteri plağıyla savaştığının göstergesidir. Bu hastalıklar erken dönemde teşhis edildiklerinde kolay ve başarılı bir şekilde tedavi edilebilirler. Tedavi edilmediği taktirde diş kaybına yol açabilir.

Temel Belirtlileri Nelerdir?

• Şişmiş, kızarmış diş etleri.
  • İnatçı ağız kokusu ya da ağızda kötü tat
  • Dişlerin fırçalanması veya diş ipi kullanımı esnasında kanama
  • Diş eti çekilmesi
  • Sıcak ve soğuk besinlere karşı aşırı hassasiyet
  • Dişlerden kolaylıkla ayrılabilen, uzaklaşan dişetleri

Neden Oluşur?

Diş eti hastalığının en önemli nedeni dişler üzerinde biriken yapışkan ve renksiz film tabakasıdır. Buna diş plağı denmektedir. Dişler düzenli fırçalanmaz ve her fırçalamadan sonra diş ipi kullanılmazsa diş taşı(tartar) oluşumuna neden olabilir. Böyle bir durumda diş hekiminizin profesyonel diş taşı temizliği yapması gerekir.

peki bunları nasıl onleyebilirzi

Nasıl Önlenir?

Doğru fırçalama ve diş ipi kullanımı ile diş etlerinizi diş eti hastalığına karşı koruyabilirsiniz. Ekstra koruma için günde 2 kez ağız bakım suyu kullanın. Bakteri plağını temizlemek diş eti problemlerini önlemek için önemli bir noktadır.