Çocuk Ortodontisi

Tüm çocuklar 7 yaşını tamamlamadan, ortodontik kontrolden geçmelidir. Çoğu insan için, ortodonti denilince, ergenlikdönemindeki Çocuklar akla gelir. Gerçekten de çoğu ortodontik tedavi9-14 yaş grubunda başlar. Bunun dişinda,7 yaş ile beraber birçok çocuk, karışık dişlenme donemi denen daimî ve süt dişlerinin birlikte bulunduğu döneme girer. Ortodontistler, çene gelişimive süren daimî dişler ile ilgili gizli kalmış bazı problemleri fark edebilir.Bu önemli bir durumdur.Çünkü, problemler erken fark edildiğinde, ortodontik olarak daha kolay çözülebilir. Bu nedenlerden dolayı, çocuğunuzun 7 yaşını geçmeden ortodontik kontrolden geçmesi önerilir. Çocuğunuzun dişleri düzgün görünmesine rağmen bu, aldatıcı bir görüntü olabilir. Bu durumda, sadece ortodontist bir problem olup olmadığını belirleyebilir. Şüphesiz bu kontrol, çocuğunuzun çene kapanışının düzgün ve problemsiz olduğunu da açığa çıkarabilir ve bu da rahatlatıcı bir haber olur. Problem fark edilse bile,ortodontistiniz size acil bir tedavi önerebilir. Ortodontist, problemin şiddetine göre erken tedavi gerektiği sonucuna karar verebilir. Çoğunlukla, tedavinin uzaması, çocuğun küçük olması, hastanın yaş duruma göre diş teli taktırılmaması için ortaseviyeye kadar olan problemlere müdahale edilmez.Çünkü 10 yaş civarında, dişlerin gelişimi sürecektir. Bu yaşladişlerde de problem yaşanma olasılığı da çok yüksektir. Bu sebepten, tüm problemlerin bu dönemde düzeltilmesi tedavi süresini kısaltacak, çocuk yaş aldığı için dişlerinin bakımı ve tedavisi konusunda daha bilinçli olacak hem aile hem de çocuk daha az yorulacak ve sabit apareylerin bakımsızlık veya diğer sebeplerden tedaviden dolayı dişlere verebileceği zararlar en aza indirilmiş olacaktır. Problemin az seviyede olduğu durumlarda doktorunuz size uygun tedavi sistemini uygulayacaktır. Daimî dişlerde ve çene, yüz gelişimi devam ederken bazı durumlarda tedavi ihtimallerini de. Tedaviye ihtiyacı olan her hastada en iyi sonucu elde etmek için tedavinin ideal bir başlangıçzamanı vardır. Ortodontist bu problemi doğru zamanda çözmek için gereken bilgiye sahip uzmandır.

Dişlerin, yapılarının görülmesi, eksik fazla olup olmadığına karar verilmesi, yönlerinin doğruluğuna bakılması ve daha birçok olgunun tespiti için bu kontroller sağla

Bazı durumlarda ortodontistiniz, erken tedaviden faydasağlayacak bir problemi fark edebilir. Erken tedavi, bazı ciddiproblemlerin gelişmesini engeller ve tedavinin ileri yaşlarda daha kısa süreli ve daha az karmaşık olmasını sağlar. Tipikolarak erken tedavi, genç kemiğin gelişimine rehberlik etmekve daimî dişler sürerken, onlara daha iyi bir çevre yaratmakiçin sabit ve hareketli ortodontik aparey kullanımı içerir. Erkentedavi ortodontistinize şu imkanları sağlar;

Çene büyümesine rehberlik eder.

*On dişlerin ileri konumlanmasından dolayı oluşabilecektravma olasılığını azaltır.Zararlı ağız alışkanlığını düzeltir.

*Fiziksel görünümü iyileştirir ve özgüveni arttırır.

*Dudakların temas yolunu düzeltir.Çocuğunuzun ortodontik problemi olduğunu söylemek her zaman kolay olmayabilir. Dişler düzgün sıralanmış görünsebile, gizli bir kapanış problemi olabilir ve bu yüzden çocuğunuzu 7 yaşını geçmeden ilk ortodontik kontrolden geçirmeniz önemlidir.

Ortodontik tedavi ihtiyacını işaret eden bazı ipuçları;

*Erken veya geç süt dişi kaybı.

"Çiğnemede veya kapatmada zorlanma.

*Ağızdan solunum.

*Parmak emme.

"Çapraşıklık. Yanlış konumlanmış veya sürmemiş dişler.

Aşırı ilerde veya geride konumlanmış çene

Yanak ve dudak ısırma.

Önde konumlanmış dişler.

*Alt ve üst dişlerin temas etmemesi veya anormal bir şekilde kapanması.

*Dengeli olmayan yüz görünümü

*Diş sıkma ve gıcırdatma alışkanlığı.

*Önden veya arkadan sürmüş kesici dişler.