Bruksizm(Diş Gıcırdatma) Tedavisinde Hangi Yöntemler Uygulanır?

Bruksizimin günlük yaşamda dişlerde meydana getirdiği zararları önlemek için multidisipliner bir yaklaşım gerekmektedir. Bruksizm; stres, ilaçlar, kötü beslenme, uyku problemleri gibi sorunlarla ilişkili olarak artmaktadır. Diş hekiminin önerileri doğrultusunda tedavi yöntemleri tek tek veya kombine bir şekilde uygulanır.

Gece plağı: bruksizm problemi olan hastalar, genellikle geceleri dişlerini sıktıkları için hastanın diş ölçülerine göre ayarlanan ve dişe geçirilen şeffaf bir plak uygulanır. Hastaların gündüz de diş sıkma problemleri varsa plak gündüz de uygulanabilir. Gece plakları sayesinde dişlere ve diş etlerine gelebilecek zararlar önlenebilir.

Diş Restorasyonlarının Düzenlenmesi: Hasta dişlerini kapattığında hatalı restorasyonların olması doğru kapanışa engel oluşturur. Bu yüzden eklemlere uygunsuz kuvvetler gelebileceği gibi bruksizmin yarattığı tahribatta artış meydana gelebilir.

Botoks tedavisi: Çiğneyici kaslara uygulanan botoksun yarattığı etkiyle kas kasılmasını azaltarak stresin azalmasını sağlar. Hekimin önerisi doğrultusunda uygulanması gerekmektedir.

Eksik Dişlerin Tamamlanması: Çiğneme bölgesinde bulunan eksik dişler ağız kapanışında eklemlere dengesiz kuvvet iletimine neden olabileceği için yük altındaki dişleri için zararlı olabilmektedir. Bu nedenle eksik dişlerin tamamlanması bu zararların önlenmesinde etkilidir.

Bunların yanı sıra hastalığın derecesi ve durumuna göre kas gevşetici ilaçlar, stres terapisi gibi ilaçlar kullanılması söz konusu olabilmektedir.